- przeprowadzanie okresowych inspekcji, udział w kontrolach wewnętrznych i zewnętrznych, co najmniej dwa razy w roku
- organizowanie szkoleń
- udział w opracowaniu zarządzeń, wytycznych i instrukcji ppoż. w zależności od potrzeb
- konsultacja i doradztwo w zakresie realizacji ustawowych zadań z zakresu ochrony ppoż.
- prowadzenie całości dokumentacji i ewidencji w zakresie ochrony ppoż. na bieżąco
- współpraca z instytucjami i jednostkami Państwowej Straży Pożarnej w zakresie zabezpieczeń przeciwpożarowych zakładu
- udział w naradach, komisjach technicznych i organizacyjnych związanych z ochroną ppoż. zakładu
- zgłoszenie uwag i wniosków pracodawcy w zakresie poprawy zabezpieczeń ppoż.
- udział w sporządzaniu planów remontów i inwestycji w zakresie potrzeb ochrony przeciwpożarowej - w zależności od potrzeb
- okresowe przeglądy i próby systemów technicznych zabezpieczeń przeciwpożarowych zakładu, instalacji odgromowych, klap dymowych, itp.
- przeprowadzenie kontroli podręcznego sprzętu gaśniczego oraz instalacji hydrantowej
- wykonywanie innych czynności związanych z ochroną ppoż.